mandag den 5. marts 2012

Åh, hvor er det fedt at sidde her mandag eftermiddag!

Med en god fornemmelse  i maven over at weekenden har været exeptionel dejlig ( og lang, hehe )

Min weekend startede allerede torsdag :) Slet ikke dårligt;) hehe
Fik sået en god portion mere, Dahlia, Zennia, Ipomea oa. og priklet en del af første hold.
Det meste ser rigtig lovende ud.

Fredag lagde jeg og 2 tidligere kolleger ud med at tage en tur til smilets by, Århus, indlogerede os på Hotel Scandic Plaza midt i byen, skyndte os at komme af med habbenguttet og gik en tur ud på en blomsterforretnings inspektion :) Blomsterværket Pindstrup, Sct Clemens idebutik og Bang& Thy eksklusiv blomsterkunst, lækre lækre butikker med hver deres egen stil .Masser at smile af i smilets by :)

Årsagen til turen var en brudebuket demo af en af vores branches største ikoner, tyskeren Gregor Lerch på handelsfagskolen i Skåde.
Spændende spændende spændende siger jeg bare. Han er simpelthen fantastisk, energisk og en humørbombe.
Demoen gik mest ud på at vise nye teknikker i brudebinderi. Meget meget spændende




Nu er jeg jo ganske klar over at haven blev lidt væk, med dette indlæg. Her er jo plads til alt der har plads i mit hjerte :)

Efter denne skønne aften, drog vi lørdag formiddag, efter endnu et blomsterbutiks besøg, Stilken, dejlig butik med mange spændende designs, mod Ebletoft hvor vi skulle sejle fra.
Heldigvis havde vi tid til en dejlig frokost ved siden glaspusteren + et lille kig på Fregatten Jylland.
Imponerende skib! Og virkelig dejligt vejr, hundekoldt men man kan vel ikke få det hele :)

Søndag var jeg lidt flad i betrækket, men fik da sået og priklet lidt mere. Nu begynder det altså at knibe med pladsen. Godt mine børn er flyttet hjemmefra, hahahaha. Nu kan deres værelser bruges til børnehaver ;)

Ipomea " Black knight" som spirede i løbet af 1½ dag. Ipomea "Moonflower" ved siden af.
Det er muligt jeg får et problem med låget til roottraineren! Moonflower er jo ikke dukket op endnu!!
 Panicum Elegans Fontænegræs, igen igen. Skulle lige teste denne omgang frø, før jeg sendte frø ud i verden og spiredygtige, DET er de :0) Spirede i løbet af en uges tid

Fridagen i dag skulle jo også udnyttes, var lidt ude og klippe helleborus blade af, puhh, så kunne jeg jo desværre konstatere at blomsterne har taget skade af den hårde bare frost vi har haft. ØV
Det så så sørgeligt ud at jeg ikke ville tage billeder af påskeklokkerne.

Her er det Helleborus Foetidus, stinkende nyserod. Det øverste er fra januar før frost.
Jeg frygtede lidt at dette ville ske, da de jo har haft en god lun vinter og har udviklet sig for meget for tidligt. Igen ØV.

Fik kigget lidt på de overvintrende sager og det ser helt pænt ud.
Dog er jeg spændt på min hvide lantana, den ser MEGET tør ud, men det gjorde den nu også sidste år!




 

6 kommentarer:

  1. Det er et godt billede, du har taget af vibeæggene!
    Så er såningen skudt i gang hos dig også - ser godt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vibeæg er da noget af det skønneste, og er, sammen med de fleste andre forårsbebudere, mine ynglings på denne tid af året, hahaha ;)
      Såningen tegner fint, næste problem bliver at finde plads til det hele :)

      Slet
  2. Lyder til at have været en PERFEKT weekend....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det Tim :) Århus er en skøn by :)

      Slet
  3. Det lyder som en dejlig mini-ferie.
    Mine påskeklokker tog også skade af barfrosten. Mine nyserod klarede det fint, men påskeklokken ligger helt udsmattet på jorden. Alle knopper og blomster for i år er røget. Heldigvis har jeg flere af samme slags, og det er kun den ene som tog skade. Men så har vi da lært, at vi må dække hvis vi får sådan en rundforvirret vinter igen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Hanne, det har du ret i, faktisk skænkede jeg ikke overdækning en tanke, ved jo de kan tåle noget kulde. Bare ikke bar frost åbenbart :( Ærgeligt ærgeligt. Og nyseroden lever da endnu, men frostskaderne kan desværre nemt ses, også når den er sprunget ud. Og den var så fin lysegrøn i januar, piv piv.

      Slet

Hvor er det hyggeligt du kigger forbi, og lægger du en kommentar bliver jeg ekstra glad :)